Het begin van ons avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Verstegen - WaarBenJij.nu Het begin van ons avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Verstegen - WaarBenJij.nu

Het begin van ons avontuur

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 September 2017 | Australië, Sydney

Vrijdag 1 september: eindelijk is het dan zo ver: ons avontuur begint, een maand lange roadtrip door het zuiden van Australie: land van de kangaroos en de koala’s. Van het levendige, prachtige Sydney, tot Uluru, midden in een ruige outback. Om 12:50 zou ons vliegtuig vertrekken. Uiteindelijk werd dit iets later (mede dankzij ons). We dachten vantevoren nog als eerste het vliegtuig in te mogen, dit werd als laatste. Er moest heel wat rondgebeld worden om de rolstoel tot aan de gate te kunnen krijgen. Na zo’n 25 uur, 1 overstap in Kuala Lumpur, bijna 15.000 km vliegen en heel wat meters lopen (we moeten natuurlijk helemaal naar de laatste gate) zijn we er dan eindelijk: SYDNEY BABY! Daar aangekomen krijgen we een lieftallige assistent toegewezen. Hij helpt ons tot aan de auto, die al buiten op ons staat te wachten. Het is even passen en meten, maar alles past er dan toch echt in. We krijgen uitgebreide constructies en off we go. Soms een erg plaatselijke regenbui onderweg (richtingaanwijzer zit aan de andere kant). De navigatie geeft ons nog een gratis night tour, voordat we bij het hotel arriveren.

Na een nacht redelijk slapen, gaan we op weg naar de hoogtepunten: Sydney Opera House & The Harbour Bridge. Het is heerlijk weer (27 graden). Het is een leuke wandeling. Vanaf Sydney Opera House een stuk langs de botanische tuinen gelopen, om een mooi uitzicht te krijgen over het water. ’s Avonds nog lekker gegeten aan het water, en het verlichte Opera House bekeken.

Maandag 4 september via Kings Warf (suburb met veel kantoren, koffietentjes en restaurantjes) naar Barangaroo gelopen: een mooi park tussen de stad en het water. Uitzicht vanaf de andere kant op de Harbour Bridge. Weer een heerlijke dag, met een stevig windje. In de middag naar het auto-verhuurbedrijf gereden, om de extra stoel uit de auto te laten halen. Een paar extra routekaarten, en een ander navigatiesysteem meegekregen, just in case. Nog even onder Harbour Bridge gestopt voor een paar foto’s en gegeten bij een restaurantje aan Kings Warf. Morgen verlaten we Sydney (helaas) om door te gaan naar Blue Mountains: een prachtig natuurgebied met verrassende flora en fauna.

  • 05 September 2017 - 19:02

    Ans:

    Een veelbelovende start dames! Enne....leuk geschreven.

  • 05 September 2017 - 19:15

    Hanneke (schoonzus Linda):

    Klinkt als een goede start!
    Veel plezier op jullie eerste trip. Het zal aan die kant van OZ vast ook
    verbazingwekkend mooi zijn!
    veel plezier. groetjes Hanneke

  • 07 September 2017 - 18:05

    Angele:

    Leuk geschreven
    Verheug me op het vervolg
    Groet Angèle

  • 07 September 2017 - 21:12

    Sandra (vriendin Linda):

    Haha! Leuk!
    Komt goed met dat avontuur! Onvergetelijk! Have fun!

  • 08 September 2017 - 01:01

    Kim:

    De eerste dagen klinken al helemaal super!
    Ik ben benieuwd naar de rest van de reis verhalen.

  • 08 September 2017 - 21:58

    Hannie (tante Van Linda):

    Zo dames, de eerste week zit er op. Mooie foto's, maar benieuwd naar nog meer. Evenals de reisverhalen, geniet met volle teugen!! Groetjes, Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Beste lezer,

Na jaren van dromen en kijken en hoe ik het kon regelen, is het zover: Ik ga mijn reis naar Australië maken.

In deze blog wil ik graag iets meer vertellen over hoe ik het voor elkaar heb gekregen.

Vroeger als klein meisje had ik al de droom om ’naar dat land met die rode steen’ te gaan. Op één of andere manier was ik er helemaal gefascineerd door.

Door een aantal gebeurtenissen in mijn leven heb ik gezien hoe snel het leven om kan slaan en dat als je echt iets heel graag wilt, dat je dat gewoon moet doen.Koala eerste blog Australie

Allereerst ben ik op zoek gegaan naar twee reisgenoten die met mij mee wilden reizen. Ik heb best veel assistentie nodig en dit zocht ik ook in mensen die mee wilden.
Ik ben al een paar jaar geleden bezig geweest om mensen te zoeken, maar dit is eigenlijk nooit van de grond gekomen. Ik denk dat ik in die tijd nog te onzeker was, ook over wat ik precies wilde op zo’n reis.

In eerste instantie was mijn idee om in 2018 naar een congres over niet-sprekers te gaan.
Terwijl ik hier over nagedacht vond ik de eerste persoon die heel graag mee wilde. Dit was Linda, één van mijn assistenten. Hier hoefde ik geen seconde over na te denken. Ik vond dit echt hartstikke leuk en fijn. Iemand die ik al heel goed ken en waar het gewoon echt mee klikt .

Het plan om naar het congres te gaan, heb ik na wat uitzoekwerk losgelaten en heb ik besloten dat ik liever alleen maar wilde reizen.

Samen met Linda ben ik op zoek gegaan naar een tweede persoon die dit avontuur met ons wilde aangaan. We hebben een advertentie op Facebook gezet. Daar heb ik een aantal reacties op gehad en heb ik ook afspraken gehad om te kijken of er een klik was. Na een aantal reacties, reageerde Loes, iemand die wij allebei kenden. Vanaf de eerste ontmoeting die we hadden voelde het voor mij goed en hebben we besloten om met zijn drieën te gaan. We zijn alle drie van dezelfde leeftijd en dat is ook heel leuk.

Linda en ik hadden door de maanden heen al een beetje gekeken wat voor route we wilden rijden. Al best snel hadden we het idee opgevat om van Sydney naar Darwin te rijden.
Toen heb ik contact opgenomen met een reisbureau, waar mijn nicht werkt. Aan haar hebben we ons reisplan voorgelegd. Ons oorspronkelijke idee bleek niet haalbaar in één maand. Nu hebben we een route van Sydney naar Alice Springs. Vanuit Alice Springs vliegen we terug naar Sydney en vandaar gaan we naar Nederland.

Wat mij het makkelijkst leek om te regelen, bleek misschien wel het moeilijk. Namelijk een rolstoelauto of camper te huren, die we in Sydney kunnen ophalen en in Alice Springs weer kunnen inleveren. Na heel wat zoekwerk, bleek dat er geen aangepaste camper te huur is in heel Australië. Dit vond ik heel jammer. Een camper maakt je toch vrijer, denk ik.
Sinds een week is het gelukt om een rolstoelauto te huren. Dit had ook wel wat voeten in aarde, omdat Alice Springs best ver weg van alles is, konden veel bedrijven hun auto niet ophalen daar. Op het laatst vond ik het ook wel spannend of het wel ging lukken, maar gelukkig is het goed gekomen.

Het was wel een uitdaging om alles goed op elkaar af te stemmen, van de vliegtickets, tot de auto tot de hotels. Zo moesten de hotels af en toe gecheckt worden op beschikbaarheid, sommige bleken dan net weer vol te zitten en dan moest er weer een alternatief worden gezocht. Gelukkig is dat inmiddels gelukt!
Zelf zijn we nog op zoek naar een rolstoeltoegankelijk hotel in de buurt van Wilsons Promontory Park. Dus mocht iemand een idee hebben..

Nu het zo goed als rond is, vind ik het leuk om er regelmatig over te schrijven. Als je het leuk vindt is mijn Australië avontuur hier, op mijn weblog te lezen.

Om alles te regelen hebben wij hulp gehad van verschillende mensen, waaronder mijn nicht van het reisbureau. Dank dat jij\ jullie ons zo goed hebben geholpen!

Nathalie

Recente Reisverslagen:

13 September 2017

Melbourne, Great Ocean Road, Halls Gap

09 September 2017

Vier verschillende plekken in vier dagen

04 September 2017

Het begin van ons avontuur
Nathalie

ik ga samen met Linda en Loes een roadtrip maken door Australie.

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 5394

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 September 2017 - 30 September 2017

Down Under

Landen bezocht: